Két díjat is nyert a Kreatív Prizma versenyén a kórházban hagyott kisbabákért folytatott kommunikációs kampányunk, amiért felöltöztettük a köztéri szobrokat hordozókendőbe. Nonprofit kampányok kategóriában aranyat ítéltek projektünknek, emellett különdíjat kaptunk az elért társadalmi hatásért is.

 

Drámai a helyzet az egészségügyben és a gyermekvédelemben: 300 kisbaba tölti élete első hónapjait kórházakban, mert szülei elhagyták, vagy nem tudják hazavinni. Kreatív gerillaakcióval és a média heteken át tartó tematizálásával hívtuk fel a figyelmet  az elhagyott csecsemők ügyére és az országos nevelőszülő hiányra. Október 7-én Budapesten 9 helyszínen nem szokványos, provokatív megmozdulásként köztéri szobrokra kendővel felkötöztünk egy-egy játékcsecsemőt. Így került hordozókendő Széll Kálmánra, de babát kapott a karjába Hofi, Mikszáth, Radnóti, az 56-os pesti srác, az Örkény Színház előtt álló Táncoslány és a Vigadónál lévő Kiskirálylány is. A Blaha Lujza és a Nyugati térre rácsos ágyakat helyeztünk ki, benne egymásra dobált, „eldobott” játékcsecsemőkkel. Üzenetünk: Nincs, aki megölelje. Nincs, aki felemelje. Otthonuk a rácsos ágy. Legyél te az, aki befogadja. Jelentkezz nevelőszülőnek.

2024. szeptember végéig 31 csecsemőt nyilvánítottak örökbefogadhatónak. Közülük október 24-ig 7 gyerek örökbefogadási eljárása gyorsított eljárással lezárult. További 10 gyerek örökbefogadása folyamatban van.

  • A kampány az összes médiában jelen volt, közel 200 médiamegjelenést hozott.
  • Több millió emberhez jutott el az üzenet pro bono cikkek, podcastok, videók formájában.
  • Az RTL Fókuszban a kórházban ragadt babák ügyét közel 400 ezer néző ismerte meg, akik közel 3 millió forintot adományoztak.
  • A gerillaakció hatására 100 fő jelentkezett is nevelőszülőnek.
  • 4 ezer emberrel beszélgettünk a nevelőszülőségről személyesen a helyszínen.
  • Az esemény landing oldalát aznap 23 ezer fő látogatta meg, ami megfelel egy nagy elérésű média olvasottságának.
  • Az influenszerek csatornáin 2,5 millió embert értünk el, videóinkat 1,6 millióan látták.
  • YT csatornánkon a filmeket további 5400-an nézték

A kampány bevitte a médiába és a közbeszédbe a kórházban rekedt babák ügyét, felhangosította a gyermekvédelmi rendszer problémáit. 17 gyerek életére már hatott a megmozdulásunk, boldogok vagyunk, ha hozzájárulhattunk. A díjat Varró Gabriella, az SOS Gyermekfalvak kommunikációs vezetője vette át.

Köszönjük a Budapesti Történeti Múzeumnak és a Budapest Galériának, hogy lehetővé tették a szobrok használatát, az RTL Magyarországnak a kampányműsorért, a XXI. Század Média Zrt.-nek a felületekért és az Organik Videó csapatának a filmekért!