SOS anyák a tehetségekért

Fontos, hogy az SOS anyák felismerjék a tehetséggondozás fontosságát, valamint a szerepüket a tehetséggondozás folyamatában

A képzésen lehetőség nyílt kreativitást, fantáziát, együttműködést fejlesztő tevékenységközpontú módszerek, stratégiák, munkaformák (pl. kooperatív tanulás, projektorientált tevékenység) megismerése, valamint játékos tevékenységek (önismereti, közösségérzést fejlesztő játékok) alkalmazására.

Az SOS Gyermekfalvak a Nemzeti Tehetség Program keretein belül 1.449.000 Ft összegű támogatást nyert az Együtt a tehetségekért tehetséggondozó projekt részeként, a tehetséggondozás folyamatosságát biztosító programok támogatása című pályázat segítségével. (NTP-TFP-MPA-12-002)


Az SOS Gyermekfalvakban dolgozó SOS anyák és pedagógiai munkatársak akkreditált továbbképzést (2013.11.05-2013.11.07) kapnak tehetséggondozás témakörében, hogy hatékonyabbá tegyék a faluban megvalósuló tehetségsegítési folyamatot.
A program célja, hogy az SOS anyák és munkatársak felismerjék a tehetséggondozás fontosságát, valamint a szerepüket a tehetséggondozás folyamatában, illetve bővüljön a pedagógiai munkatársak szemléletmódja, módszertani kultúrája.

A képzésen lehetőség nyílt kreativitást, fantáziát, együttműködést fejlesztő tevékenységközpontú módszerek, stratégiák, munkaformák (pl. kooperatív tanulás, projektorientált tevékenység) megismerése, valamint játékos tevékenységek (önismereti, közösségérzést fejlesztő játékok) alkalmazására. A tréningen elsajátíthatták a résztvevők az önértékelés, önelemzés módjait, s az egyéni mentorálási folyamatban való részvétel fontosságának felismerését.

Egy pedagógiai munkatárs élménybeszámolója:

"Nagy izgalommal indultunk el 2013.11.05-én Bajára a képzés helyszínére. Megérkezésünk után rögtön elkezdődött az információ átadás. Első nap önismereti, közösségérzést fejlesztő játékokat játszottunk, hogy egy csapatnak érezzük magunkat. Nagyon hasznos volt, hiszen ezeket a játékokat a gyerekeknél is alkalmazni tudjuk és fogjuk is. Második nap előzetes ismeret felmérés történt, mit tudunk a tehetségekről. Majd ezután pontos információkat kaptunk arról, mi is a tehetség, hogyan lehet felismerni, mit tehetünk azért, hogy kibontakozzanak gyermekeink ezen a területen is. Kreativitást, fantáziát, együttműködést fejlesztő tevékenységközpontú módszerek ismertünk meg. Délután csoportonként egy-egy projekt feladatot kellett megcsinálni, melynek kidolgozása másnap is folytatódott. Baja egy nevezetességét kellett bemutatni egy előre meghatározott korosztálynak (óvodás, alsó tagozatos, felső tagozatos vagy középiskolás). Egyeztettünk elképzeléseinket, majd mi magunk is felfedeztük a várost, sokat kérdezősködtünk, hogy tudjuk, mit érdemes megnézni. Az információk összegyűjtése után megterveztük a kapott korosztállyal a kirándulás pontos ütemtervét, amit egy beadandó dolgozat formájában le kellett adni az oktatónak. 
Nagyon jól éreztük magunkat, nemcsak tanultunk, de egységes csapatként tértünk haza."